אם יאיר לפיד יפגוש אתכם וישאל מה ישראלי בעיניכם, כנראה שלכל אחד תהיה תשובה אחרת. אם הוא יחליט לחרוג ממנהגו ולשאול אתכם מהו השוק הישראלי בעיניכם, כנראה שהתשובות יהיו יותר הומוגניות.

אנו נמצאים במדינה שאנחנו מכירים טוב, מחוברים אליה ומרגישים שאנחנו מכירים כמעט כל פינה שנמצאת בה.

על פניו, ההחלטה לבחור בשוק הישראלי נבונה ביותר: היכרות עם השוק היא מצרך חובה בכל תוכנית פעולה חכמה, גודל המדינה הוא בגודל אופטימלי כדי לייצר מספיק הכנסות ומידע ולהבין מה עובד ומה לא, ומדובר במדינה מערבית מפותחת עם שיעור חדירה ושימוש טכנולוגיים מרשימים מאוד. כמו שכבר קלטתם מהכותרת, מחכה לכם כאן "אבל". האמת היא שאתם טועים, כי הולכים להיות כאן כמה.

תתקדמו

השוק הישראלי היה נוח ליזמים במשך שנים כי הוא היה קרוב, אבל היום – קרבה היא לא יותר מתירוץ. אם אתם יכולים להקים מיזם ביום אחד, לרשום אותו כחברה בע"מ למחרת ולהקים לו נכסים דיגיטליים בשבוע הקרוב, ומכאן אתם יכולים לשווק את המוצרים והשירותים לכם להודי שגר באלסקה ולאמריקאי שעושה טיול שורשים במרוקו – ויש פעמים בהן זה אפילו יהיה לכם קל יותר.

אם אתם תבחרו להתמקד בכחול לבן רק בגלל שאתם חוששים מהמרחק, אתם מהר מאוד תראו שיהיו לכם סיבות אמיתיות לחשוש מהן.

תחרות

כמו שלכם היה הכי ברור שיש להתמקד דווקא בקהלי היעד שנמצאים כאן, כך גם ברור לאינספור מיזמים ועסקים אחרים. אם בא לכם אתגר, אז אתם מוזמנים להקשות על עצמכם ולהתחרות מראש עם חבר'ה שיש להם לא פחות רעל ותשוקה להצליח מכם, ביחד עם תקציבים מרשימים של חברות ענק.

במקום להשקיע מאמצים לחינם, תשקיעו מאמצים לבדוק איפה אתם יכולים להשיג תוצאות דומות בפחות משאבים, ותתפלאו לראות שאולי יש מקומות שהרבה יותר שווה לבחון.

צאו מאזור הנוחות

ההצלחה מתחילה איפה שאזור הנוחות מסתיים. אם אתם רוצים באמת לבחון את היכולות שלכם ולסלול את הדרך לחיים טובים יותר (ואנחנו לא מדברים דווקא על הזירה העסקית), אתם צריכים להבין שלהתמקד דווקא איפה שהכי נוח עבורכם יכול להיות מאוד כיפי בטווח הקצר, אבל אחרי כמה חודשים אתם תבינו שאתם תהיו חייבים לצאת מאזור הנוחות, ואז כנראה תעשו את הצעד המתבקש, אבל בתוספת של לחצים, קשיים ועוד.

עדיף לכם לבצע את הצעד הזה בעצמכם, במקום לתת למציאות להכריח אתכם להבין שאין דרך אחרת.

זמן של מספרים

ארץ קטנה עם שפם, ומקסימום של 9 מיליון אנשים. תורידו מתוכם אנשים שלא משתייכים לקהלי היעד שלכם, תורידו מהם את אלו שיתעניינו בפועל, ולא נשארתם עם כל כך הרבה.

יש לא מעט ערים בעולם בהן תמצאו הרבה יותר אנשים שיתעניינו במוצר שלכם ואף יהיו מעוניינים לשלם עליהם יותר, אז למה להמשיך ולהתעקש על קהלים שיכולים להישחק לכם מהר יחסית? כמות הלידים והמכירות אינה אינסופית – וככל שתבינו זאת מהר יותר, אתם תבינו שהמספרים הגדולים יוכלו להפוך גם את הרווחים שלכם לכאלו.

אשליה

לפעמים דווקא בגלל שאנחנו מכירים משהו כל כך טוב, אנחנו בטוחים שאנחנו יודעים אותו לעומק. קחו אנקדוטה מעניינת: אם אתם רוצים לחשוב בצורה לוגית, נסו לחשוב דווקא בשפה שהיא לא שפת האם שלכם. למה? כי שפת האם מעובדת באזורים הרגשיים במוח, והשפה שלמדתם בהמשך הדרך מעובדת באזורים האנליטיים. כך, גם בעסקים – אם תנסו לחשוב דווקא על מה שאתם מכירים, יכולים מאוד להיות שלא תגיעו להחלטה רציונלית.

לעומת זאת, כניסה לשוק זר היא תהליך בו תבצעו חקירות פרטניות ותבדקו נתונים ועובדות במקום תחושות בטן. אנחנו מדברים מהאינטואיציה כרגע – אבל יש לנו תחושה שזה יעזור לכם להרוויח יותר.

אנחנו פטריוטים, אבל גם ריאליים

מיותר לציין שהכתוב כאן לא נועד להניע אתכם מהשקעה באוכלוסיה הנפלאה שיש לנו כאן או שתשכחו שיש לנו ארץ נהדרת. יחד עם זאת ,רצינו להציג לכם נקודות שיבהירו לכם שאסור להסתמך על המובן מאליו מבלי לבחון אותו קודם. אחרי הכל, לא בגלל זה נהיינו יזמים? אנחנו לא יודעים באיזה שוק תבחרו – אבל אנחנו כן נאחל לכם בהצלחה!

0 0 הצבעה
אהבתם את הכתבה?
מינוי
התראות
guest
0 תגובות
פידבק בתוך השורה
צפה בכל התגובות
מומלץ עבורך
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin