אם יש לכם עסק, אנחנו לא צריכים לספר לכם על האימפקט של משבר הקורונה: כל שניה חשובה, כל שקל עוזר, וכל בדל של מידע לגבי העתיד – מבורך.

גם אם שפר מזלכם והעסק שלכם עומד בתקנות הסגר ומציע מוצרים ושירותים רלוונטיים, אתם עדיין חייבים להתנהל בדרך זהירה ומושכלת, כי כאן תימדד ההצלחה שלכם – בטח ובטח אם אתם רוצים לסיים את התקופה הסבוכה הזו עם ראש מורם ורגליים על הקרקע.

עולם השיווק מוכיח לנו שהוא עדיין כאן, וגם כשתעשיות אחרות קורסות – אתם עדיין צריכים אותו לא פחות מפעם. יחד עם זאת, חשוב להבין שממש כמו שכמעט כל דבר סביבכם השתנה, כך הגישה שלכם צריכה להשתנות בהתאם, ועליכם ליישם דרכי שיווק שונות מאלו שהתרגלתם אליהן עד כה. אמנם יידרש מכם להשקיע זמן ומאמץ, אבל אין לנו ספק שזה ישתלם עבורכם.

אז, איך מביאים תוצאות מבלי להסתמך על קידום ממומן ועל היכולות שלכם עצמכם?

פרסום בקבוצות

אנשים רבים מספידים את פייסבוק כבר שנים, והם עדיין לא מבינים שהרשת החברתית המובילה בעולם כאן כדי להישאר. גם עם טיקטוק, אינסטגרם או כל שחקן שתשימו על המפה, לפייסבוק יש כלי עצום שעדיין לא קיבל את ההערכה שמגיעה לו – קבוצות.

מחקרים עדכניים מראשים שאפילו אותם צעירים שטוענים שמדובר בפלטפורמה לזקנים, חוזרים בחודשים האחרונים לזירה הדיגיטלית מפני שהקבוצות משמשות ככלי מצוין לחיפוש עבודה (לעתים אפילו בהשוואה ללינקדאין), על אחת כמה וכמה כשפייסבוק נותנת תיעדוף באלגוריתם לטובת הודעות מקבוצות – וכולנו רואים זאת בכל יום מחדש.

אתם יכולים למצוא כיום קבוצה על כל נושא, תחום ועניין, ולהבין שעומד בפניכם כלי פילוח קהלים מצוין: מחפשים אימהות? יש לכם קבוצות ייעודיות, עם יעילות טובה בהרבה מטרגוט של כאלו בקמפיין ממומן. משווקים מוצרים טכנולוגיים? יש לכם אינספור חולי גאדג'טים שיקפצו על כל דבר חדש ומעניין. הרשימה ארוכה וכוללת בתוכה גם קבוצות וואטסאפ וטלגרם, אך דבר אחד בטוח – פייסבוק והמשתמשים השונים זרעו לכם פרדס שלם של לקוחות פוטנציאליים, ולכם רק נשאר להתחיל לקטוף את הפירות.

חשוב לציין – עליכם לבצע מחקר של קבוצות רלוונטיות ופעילות, לבחון את חוקי הקבוצה, ולעתים להתייעץ עם המנהלים. שליחת פוסטים אוטומטיים לרוב תסמן אתכם כבעייתיים ותגרור חסימות, וקצת חשיבה לפני יכולה להוביל לפוסטים מותאמים בעלי ערך שיקפיצו לכם את רמות ההתעניינות בעשרות מונים.

קידום אורגני

כמעט כולנו מכירים פרסום בגוגל, אבל לא מודעים לפוטנציאל וליכולות של תחום ה-SEO (Search Engine Optimization). העקרון פשוט – ככל שהאתר שלכם יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש שאינן ממומנות, כך תקבלו יותר טראפיק לאתר שלכם.

אם אתם תוהים איך יתרון זה טוב יותר מלהופיע במודעה הראשונה ברשת החיפוש, גם כאן יש תשובה פשוטה: אנשים רבים מתעלמים במכוון מהפרסומות כדי לחפש תוכן יותר אותנטי, וישנם לא מעט גולשים המפעילים תוכנות ותוספים לחסימת פרסומות – כך שהם מלכתחילה לא רואים את הפרסום שלכם.

בנוסף, מחקרים מצביעים כי רוב הטראפיק האיכותי מגיע דווקא מהתוצאות האורגניות ולא מזה הממומן. התפקיד של הקידום הממומן חשוב, אבל אתם חייבים לפתח את הנכסים הדיגיטליים שלכם לטווח הארוך כדי להפחית את התלות שלכם בתשלום לרשתות החברתיות, בטח ובטח אם אתם רוצים לשפר את הביצועים הדיגיטליים שלכם.

מדובר בנושא ענף הכולל פרמטרים רבים, אך תתפלאו לראות איך כמה שינויים טריוויאליים יכולים ליצור שינוי משמעותי – תשאלו עסקים שהבינו את הפוטנציאל כבר לפני כמה שנים, ותראו שההשקעה שלהם השתלמה.

אימייל מרקטינג

אנחנו שונאים לקבל סמסים מחברים ומעדיפים שידברו איתנו בוואטסאפ או במסנג'ר – אבל לאימייל תמיד תהיה לנו פינה חמה בלב. השיווק באמצעות ניוזלטרים, מיילים ודיוורים שיווקיים עובד ומביא תוצאות גם ב-2020, וכנראה יהיה כך גם ב-2030.

עסקים רבים משקיעים את עיקר המאמץ שלהם בגיוס לקוחות חדשים, בזמן שהם שוכחים עיקרון פשוט ואפקטיבי: הרבה יותר קל לשכנע לרכוש שירות או מוצר ממישהו שכבר עשה זאת בעבר, או לכל הפחות ביצע איתכם אינטראקציה מסוימת (כגון שליחת הודעה, השארת פרטים, קבלת מדריך וכו') מאשר מישהו שרק עכשיו נחשף למה שיש לכם להציע.

לכן, היכולת של הניוזלטרים אינה מוערכת מספיק – היא מזכירה ללקוחות שלכם שאתם קיימים, מעניקה לו ערך, מחזקת את הנאמנות למותג ומגדילה את הסיכויים לביצוע רכישה חוזרת. יש לכם מבצע משתלם, מוצר חדש ושווה או מידע רלוונטי? הגיע הזמן לדוור אותו הלאה, ולהבין שמסע הלקוח ממש לא נגמר ברכישה הראשונה – לפעמים הוא רק מתחיל.

אלו היו שלוש דרכים עיקריות לקדם את עצמכם בימים טרופים אלו, מבלי כמעט להשקיע שום דבר מלבד הזמן שלכם. אז נכון, זמן שווה כסף, אבל כרגע לכולנו יש הרבה יותר זמן פנוי, ולצערנו בהרבה פעמים – פחות כסף. לכן, הגיע הזמן להסתכל קדימה אל העתיד ולפתח את עצמכם בכיוונים אחרים – ואין לנו ספק שאתם תסתכלו לאחור ותגידו תודה שעשיתם את התהליך בזמן. בהצלחה!

0 0 הצבעה
אהבתם את הכתבה?
מינוי
התראות
guest
0 תגובות
פידבק בתוך השורה
צפה בכל התגובות
מומלץ עבורך
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin